Back in the game!

Otsikko kertoo kirjoituksen aiheen. Kuten aiemmin kirjoittelin niin syksyllä taistelin kiertäjänkalvosimen tulehduksen kanssa. Koko syksyn ulkokiipeilyt meni sivu suun ja täyslepoa kaikenlaisesta treenistä kertyi 1,5kk. Loppusyksyn kisatkin meni penkin alle vähäisten treenien takia. Ennen sm kisoja oli hakannu nelivitosen hänkkiä 3 viikkoa, mikä ei ollut tarpeeksi. No alkusyksyn piti kiireisenä opiskeluhommat. Nyt marraskuun ja joulukuun aikana sain kuntoutettua kättä siihen kuntoon, että joulukuun pystyinkin treenaamaan jo aika täysillä. Edelleen täytyy kuitekin hieman varoa mitä tekee ja pitää monipuolisuus tarkasti mukana, mm. salitreenit ja kuminauhajumpat ja aktiivinen venyttely. Oon käyny myös hieronnasta, mistä on kyllä ollu suuri apu!

Treeneissä keskityin joulukuun loppuun asti perusvoimasssa, koitin rakentaa sitä menetettyä voimapohjaa takasin kiipeemällä vaan mahdollisimman paljon reittejä pääasiassa 45 hänkillä. Bouldereiden pituus vaihteli aika paljon parin muuvin maksimivoimatyyppisistä, pidempiin 12 muuvisiin bouldereihin. Tein sivussa kans kokoajan aktiivisesti otelautatreeniä, mutta hieman eritavalla kun aikasemmin. Tiesin, että Siuranan reissu odottaa helmikuussa ja oon onneton poketeilla. Tein pari kertaa viikkoon aamusin leuanvetotreeniä beastmakerin poketeissa. Lisäksi tein kylkeen myös 3 sormen opencrimp roikuntoja. Kumma miten paljon pikkurillin pois jättäminen vaikuttaa! Tällä hetkellä poketit on menny tosipaljon eteenpäin! Pystyn jo kiipeemään meidän 45 hänkillä pokettireittejä ilman kipua, mikä ei ollut mahdollista vielä pari kuukautta sitten.

Joulukuun lopulla alotin kans köysitreenit pitkästä aikaa. Yritän kiivetä 2krt viikkoon köydellä: ekan kerran määrää (paljon 7a-8a reittejä) ja tokassa treenissä treenata yrkkäkestävyyttä eli n.25min tauoilla otan yrkkiä yhteen vaikeeseen projektiin. Oon lisäks välinnä korvannu köysitreenin about 30 muuvin circuiteilla tuolla jo aiemmin mainitull 45 hänkillä. Tällä kombolla ainakin tuntuu, että voimakestävyyttä ois tarttunu hyvin. Tällä hetkellä oon istumassa bussissa kohti Helsinkiä ja 4 pv treenileiriä. Tarkotuksena ois vähän testata muilla seinillä mihin sitä pystyy ja samalla vetää pari laadukasta treeniä, joista ainakin yks köydenpäässä. Eilen olikin vika tentti vähään aikaan, joten voi vähäks aikaa laittaa koulukirjat hyllyyn ja keskittyy muihin juttuihin.

Kirjottelen treenireissusta kuulumisia paluubussissa ja Siuranastakin koitan päivitellä kuulumisia reissun aikana. Täytyy muutenkin aktivoitua tän bloggaamisen kanssa, kunhan vaan juttuja keksii. Hyvää lopputreenikautta kaikille, pitäkää projektit mielessä